Профориентациялық көмек - СШ№4 Тлемис батыра http://4-merki.mektebi.kz/ ru Профориентациялық көмек - СШ№4 Тлемис батыра DataLife Engine Мектебімізде кәсіптік бағдар беру жоспары аясында «Табысты тұлға» тақырыбында әртүрлі кәсіп иелері және 9 сынып оқушыларымен кездесу ұйымдастырылды. http://4-merki.mektebi.kz/main/2182-mektebmzde-ksptk-badar-beru-zhospary-ajasynda-tabysty-tla-tayrybynda-rtrl-ksp-ieler-zhne-9-synyp-oushylarymen-kezdesu-jymdastyryldy.html http://4-merki.mektebi.kz/main/2182-mektebmzde-ksptk-badar-beru-zhospary-ajasynda-tabysty-tla-tayrybynda-rtrl-ksp-ieler-zhne-9-synyp-oushylarymen-kezdesu-jymdastyryldy.html Кеш қонақтары: ауылшаруашылығы мамандығының өндірістік оқыту шебері:  Төлендиев Тоқтағұл Кенжебекұлы.
ТОО Нұрай kids бала бақшасының меңгерушісі: Идрышева Бакжанар Әлибекқызы.
Кездесу жылы сұхбаттасумен басталды.Бала кезіндегі қызығушылықтары, жобалар мен мүмкіндіктер,кәсіп ашу туралы идея мен шабыт,колледжде оқып жақсы маман атанған мамандар туралы айтып берді.Оқушыларға жақсы білім алып,білім мен тәжірибені ұштастыра отырып биік белестерге қол жеткізуге болатынын түсіндірді.Бақжанар Алибекқызы жеке кәсіпкер,бүгінде 13,5 штатпен,10-15 жұмысшыны жұмыспен қамтып отырған кәсіпкер. «Еңбек еткен-мұратқа жеткен» демекші кәсіпкерлікте шығармашылық қабілеті мен мүмкіндігімен жеткен жетістіктерімен,берекелі бизнестің сырымен бөлісті.

]]>
Кеш қонақтары: ауылшаруашылығы мамандығының өндірістік оқыту шебері:  Төлендиев Тоқтағұл Кенжебекұлы.
ТОО Нұрай kids бала бақшасының меңгерушісі: Идрышева Бакжанар Әлибекқызы.
Кездесу жылы сұхбаттасумен басталды.Бала кезіндегі қызығушылықтары, жобалар мен мүмкіндіктер,кәсіп ашу туралы идея мен шабыт,колледжде оқып жақсы маман атанған мамандар туралы айтып берді.Оқушыларға жақсы білім алып,білім мен тәжірибені ұштастыра отырып биік белестерге қол жеткізуге болатынын түсіндірді.Бақжанар Алибекқызы жеке кәсіпкер,бүгінде 13,5 штатпен,10-15 жұмысшыны жұмыспен қамтып отырған кәсіпкер. «Еңбек еткен-мұратқа жеткен» демекші кәсіпкерлікте шығармашылық қабілеті мен мүмкіндігімен жеткен жетістіктерімен,берекелі бизнестің сырымен бөлісті.

]]>
admin Fri, 28 Feb 2025 16:50:18 +0600
Мектебімізде Мұқағали Мақатаевтың туған күніне орай "Мұқағали-мәңгілік ғұмыр" атты әдеби кеш өтті. http://4-merki.mektebi.kz/main/2148-mektebmzde-maali-maataevty-tuan-knne-oraj-maali-mglk-myr-atty-debi-kesh-tt.html http://4-merki.mektebi.kz/main/2148-mektebmzde-maali-maataevty-tuan-knne-oraj-maali-mglk-myr-atty-debi-kesh-tt.html Оқушылардың поэзияға деген құштарлығын арттыру, өлең сөзінің құдіреті мен қуатын жанымен сезініп, жүрегімен түсіне білуге , ой- пікірлерін насихаттау мақсатында ұйымдастырылды , іс - шараға 7 сынып мәнерлеп оқу, М.Мақатаев өлеңдерін оқыды , 8-сынып оқушылары әндерін хормен айтты, 9 сынып оқушылары үзінді көрініс қойды, 10 сынып оқушылар әншашу арнады. Ұйымдастырушы 
Қазақтілі бірлестігі мен кітапханашылар А.Жайназарова, А,Тулекова


]]>
Оқушылардың поэзияға деген құштарлығын арттыру, өлең сөзінің құдіреті мен қуатын жанымен сезініп, жүрегімен түсіне білуге , ой- пікірлерін насихаттау мақсатында ұйымдастырылды , іс - шараға 7 сынып мәнерлеп оқу, М.Мақатаев өлеңдерін оқыды , 8-сынып оқушылары әндерін хормен айтты, 9 сынып оқушылары үзінді көрініс қойды, 10 сынып оқушылар әншашу арнады. Ұйымдастырушы 
Қазақтілі бірлестігі мен кітапханашылар А.Жайназарова, А,Тулекова


]]>
admin Wed, 12 Feb 2025 14:37:31 +0600
"Біз таңдаған жолдар" тақырыбында көрме ұйымдастырды. http://4-merki.mektebi.kz/main/2147-bz-tadaan-zholdar-tayrybynda-krme-jymdastyrdy.html http://4-merki.mektebi.kz/main/2147-bz-tadaan-zholdar-tayrybynda-krme-jymdastyrdy.html  11 сынып оқушылары мен барлық білім алушы оқушыларымызға кәсіптік бағдар беруге бағытталған  көрме  өткізілді. Көрме мақсаты: білім алушыларды заманға сай, нарықтағы сұранысқа ие мамандықтармен таныстыру. Қызығушылықтарын арттыру.  Мектеп кітапханашылары Жайназарова А, Тулеуова Айжан кәсіби-бағдарлаушы педагог Шакарова А.


]]>
 11 сынып оқушылары мен барлық білім алушы оқушыларымызға кәсіптік бағдар беруге бағытталған  көрме  өткізілді. Көрме мақсаты: білім алушыларды заманға сай, нарықтағы сұранысқа ие мамандықтармен таныстыру. Қызығушылықтарын арттыру.  Мектеп кітапханашылары Жайназарова А, Тулеуова Айжан кәсіби-бағдарлаушы педагог Шакарова А.


]]>
admin Tue, 11 Feb 2025 10:04:52 +0600
«Мамандық таңдау – болашаққа нық қадам» атты онкүндік аясында №4Тілеміс жалпы орта білім беретін мектебінде әртүрлі маман иелерімен кездесу кеші өтті. http://4-merki.mektebi.kz/main/2142-mamandy-tadau-bolashaa-ny-adam-atty-onkndk-ajasynda-4tlems-zhalpy-orta-blm-beretn-mektebnde-rtrl-maman-ielermen-kezdesu-kesh-tt.html http://4-merki.mektebi.kz/main/2142-mamandy-tadau-bolashaa-ny-adam-atty-onkndk-ajasynda-4tlems-zhalpy-orta-blm-beretn-mektebnde-rtrl-maman-ielermen-kezdesu-kesh-tt.html Мақсаты: мамандық  таңдау кезеңінде тұрған оқушыларға бағыт-бағдар беріп, таңдау мүмкіндіктерін шешу.
Жұмысшы мамандықтардың беделін арттыру,техникалық және кәсіптік  білім беру жүйесінің білім беру жүйесінің реформасын жүзеге асыру мақсатында:
  Қасым-Жомарт Тоқаев – 2025 жыл Қазақстанда Жұмысшы мамандықтар жылы болып жарияланды.
Осыған  орай 07.02.2025 жылы мектебімізде жас кәсіпкер: Қорабаев Нұралы Болатұлы (Тараз қаласында және Меркі ауданында халық тұтынатын тауарлар сататын дүкені бар), Жапаркулова Эльмира Нұрғазықызымен (қыз жасауын,құрақ көрпенің түр-түрін құрайды) кездесу кеші өтті. Мектепті аяқтап жаңа өмір бастағалы отырған оқушыларды  қандай мамандықты таңдаймын немесе кәсіппен айналыссам ,оған қалай қол жеткізем деген ойлар мазалайтыны анық. Кәсіпкерлер алдымен қол жеткізген  табыстың сыры туралы әңгімелеп берді. Ризықтың оннан тоғызы-саудада дейді. «Әрекет бізден – берекет Алладан» демекші оқушыларға кәсіпкерлер көптеген кеңестер берді.Талантсыз адам – хабарсыз адам.Кәсіпте жетістікке жету үшін білім мен тәжірибе керектігін, кәсіпті тек қаржы ғана емес,әлеуметтік қатынастарды  да қалыптастыруға ықпалын тигізетіні атап айтылды.Еңбектің наны  тәтті-еңбек етсең  табысқа жететіні,сауда саттық өмірдің жайы- кәсіппен айналысу адам өмірінде маңызды рөл атқаратыны түсіндірілді.Кездесу өте әсерлі болды.





]]>
Мақсаты: мамандық  таңдау кезеңінде тұрған оқушыларға бағыт-бағдар беріп, таңдау мүмкіндіктерін шешу.
Жұмысшы мамандықтардың беделін арттыру,техникалық және кәсіптік  білім беру жүйесінің білім беру жүйесінің реформасын жүзеге асыру мақсатында:
  Қасым-Жомарт Тоқаев – 2025 жыл Қазақстанда Жұмысшы мамандықтар жылы болып жарияланды.
Осыған  орай 07.02.2025 жылы мектебімізде жас кәсіпкер: Қорабаев Нұралы Болатұлы (Тараз қаласында және Меркі ауданында халық тұтынатын тауарлар сататын дүкені бар), Жапаркулова Эльмира Нұрғазықызымен (қыз жасауын,құрақ көрпенің түр-түрін құрайды) кездесу кеші өтті. Мектепті аяқтап жаңа өмір бастағалы отырған оқушыларды  қандай мамандықты таңдаймын немесе кәсіппен айналыссам ,оған қалай қол жеткізем деген ойлар мазалайтыны анық. Кәсіпкерлер алдымен қол жеткізген  табыстың сыры туралы әңгімелеп берді. Ризықтың оннан тоғызы-саудада дейді. «Әрекет бізден – берекет Алладан» демекші оқушыларға кәсіпкерлер көптеген кеңестер берді.Талантсыз адам – хабарсыз адам.Кәсіпте жетістікке жету үшін білім мен тәжірибе керектігін, кәсіпті тек қаржы ғана емес,әлеуметтік қатынастарды  да қалыптастыруға ықпалын тигізетіні атап айтылды.Еңбектің наны  тәтті-еңбек етсең  табысқа жететіні,сауда саттық өмірдің жайы- кәсіппен айналысу адам өмірінде маңызды рөл атқаратыны түсіндірілді.Кездесу өте әсерлі болды.





]]>
admin Fri, 07 Feb 2025 15:28:49 +0600
 "Даналық мектебі" жоспарына сай "Өнегелі өмір" тақырыбында кездесу өткізілді http://4-merki.mektebi.kz/main/2104-danaly-mekteb-zhosparyna-saj-negel-mr-tayrybynda-kezdesu-tkzld.html http://4-merki.mektebi.kz/main/2104-danaly-mekteb-zhosparyna-saj-negel-mr-tayrybynda-kezdesu-tkzld.html 1. Uzbekistan World Cup- кубок Мир қола жүлдегері. 
2. Turkish Open World Cup жеңімпазы. 
3. Central Asiah Open Kickboxing Champion Ship Азия ойындары жеңімпазы
4. GRP Champion Ship
Нұржасар Аружан Ержанқызына алдыдағы болатын жарыстарда жаңа жетістіктер мен жаңа жеңістер тілеп шығарып салдық. 
Мектеп психологтары ата-аналар мен бала арасындағы қарым-қатынасты нығайту жөнінде тренинг жүргізді. Бүгінгі шәкірт-ертеңгі болашақ. Сондықтан олардың бүгіні мен келешегі бәрімізді де алаңдатары сөзсіз. Жас ұрпаққа саналы тәрбие беріп, болашағына дұрыс бағыт сілтеу-қоғамға, ұстаздар мен ата-аналар қауымына ортақ міндет.





]]>













]]>
admin Wed, 29 Jan 2025 13:27:14 +0600
№4 Тілеміс жалпы орта білім беретін мектебінде 9 сыныптар бойынша 59 оқушыдан 16 personalities тесті алынды.Авторы Реймонд Кетелл.Тестілеу қазақ тілінде,тегін. http://4-merki.mektebi.kz/main/2029-4-tlems-zhalpy-orta-blm-beretn-mektebnde-9-synyptar-bojynsha-59-oushydan-16-personalities-test-alyndyavtory-rejmond-ketelltestleu-aza-tlndetegn.html http://4-merki.mektebi.kz/main/2029-4-tlems-zhalpy-orta-blm-beretn-mektebnde-9-synyptar-bojynsha-59-oushydan-16-personalities-test-alyndyavtory-rejmond-ketelltestleu-aza-tlndetegn.html 16 personalities тесті алынды.Авторы Реймонд Кетелл.Тестілеу қазақ тілінде,тегін.
Мақсаты: оқушы өзін 16 түрлі қырынан танып біледі және қабілеті мен бейімі анықталып,тест нәтижесінің белгілі бір түрі айқындалады.
 Тестілеу (онлайн) форматта  жүргізілді.Оқушыларға  смартфондарымен белгілеп,қорытындысын алды. Тұлға типтері, күшті және әлсіз жақтары анықталады.
Тұлға типіңіз:
Көңіл көтеруші
ESFP-A
Кәсіпкерлер — кенет әрекет ететін, жігерлі және ынталы адамдар. Олардың жанында ешқашан іш пыспайды.
53% Экстраверт
53%
47%
ЭКСТРАВЕРТ
ИНТРОВЕРТ
Экстраверт адамдар топтық әрекеттерден ләззат алады және әлеуметтік өзара әрекеттесуді жоғары бағалайды. Олар сырттай энтузиазмге толы болып, өздерінің толқуларын білдіреді.

53% Реалист
47%
53%
ИНТИУТИВТІ
РЕАЛИСТ
Байқампаз адамдар прагматикалық және қарапайым болып келеді. Олар болып жатқан немесе болуы мүмкін нәрселерге баса назар аударады.

51% Тез әсерленгіш
49%
51%
ТАЛДАУШЫ
ТЕЗ ӘСЕРЛЕНГІШ
Сезімтал адамдар эмоционалды көрініс пен сезімталдықты жоғары бағалайды. Олар эмпатияға, қоғамдық келісімге және ынтымақтастыққа үлкен мән береді.

]]>
16 personalities тесті алынды.Авторы Реймонд Кетелл.Тестілеу қазақ тілінде,тегін.
Мақсаты: оқушы өзін 16 түрлі қырынан танып біледі және қабілеті мен бейімі анықталып,тест нәтижесінің белгілі бір түрі айқындалады.
 Тестілеу (онлайн) форматта  жүргізілді.Оқушыларға  смартфондарымен белгілеп,қорытындысын алды. Тұлға типтері, күшті және әлсіз жақтары анықталады.
Тұлға типіңіз:
Көңіл көтеруші
ESFP-A
Кәсіпкерлер — кенет әрекет ететін, жігерлі және ынталы адамдар. Олардың жанында ешқашан іш пыспайды.
53% Экстраверт
53%
47%
ЭКСТРАВЕРТ
ИНТРОВЕРТ
Экстраверт адамдар топтық әрекеттерден ләззат алады және әлеуметтік өзара әрекеттесуді жоғары бағалайды. Олар сырттай энтузиазмге толы болып, өздерінің толқуларын білдіреді.

53% Реалист
47%
53%
ИНТИУТИВТІ
РЕАЛИСТ
Байқампаз адамдар прагматикалық және қарапайым болып келеді. Олар болып жатқан немесе болуы мүмкін нәрселерге баса назар аударады.

51% Тез әсерленгіш
49%
51%
ТАЛДАУШЫ
ТЕЗ ӘСЕРЛЕНГІШ
Сезімтал адамдар эмоционалды көрініс пен сезімталдықты жоғары бағалайды. Олар эмпатияға, қоғамдық келісімге және ынтымақтастыққа үлкен мән береді.

]]>
admin Wed, 18 Dec 2024 18:28:36 +0600
№4Тілеміс батыр жалпы орта білім беретін мектебінде тоқсан сайын кәсіптік бағдар беру мақсатында сынып сағаты өткізіліп отырады. http://4-merki.mektebi.kz/main/2030-4tlems-batyr-zhalpy-orta-blm-beretn-mektebnde-tosan-sajyn-ksptk-badar-beru-masatynda-synyp-saaty-tkzlp-otyrady.html http://4-merki.mektebi.kz/main/2030-4tlems-batyr-zhalpy-orta-blm-beretn-mektebnde-tosan-sajyn-ksptk-badar-beru-masatynda-synyp-saaty-tkzlp-otyrady.html Дәрігерлер және медицина қызметкерлері. Сарапшылар атап айтқан мамандықтың бірі – денсаулық саласының қызметкерлері. Пандемия кезінде ақ халаттылардың еңбегі еленіп ел алғысына бөленді. Демек, олардың қай кезде де жұмыссыз қалуы мүмкін еместігі дәлелденді. Медицина саласында инфекционистер, фтизиатрлар, онколог-хиругтар, косметолог-дәрігерлер, гинеколог, эндокринолог мамандары жоғары сұраныста екен.
Сауда менеджері. Бұл да сұраныстағы мамандықтың бірі. Неге десеңіз, бүгінде онлайн сауданың қызған заманы. Бүгінде Қытайда телефон арқылы сауда жасау нарықтың 25 процентін қамтып үлгерген. Ал «Amazon» сайтының бір апталық тауар айналымы бірнеше миллион долларға жеткен. Бұл сәтте сауда менеджері компанияның ұсыныстарын миллиондаған тұтынушығы тез әрі сапалы жеткізуді меңгеруі тиіс. Сауда менеджері онлайн сауданы жүргізу әрі жарнама жасау шеберлігін де меңгеруі тиіс.
Креативті дизайнер. Давос форумында баяндама жасаған сарапшылар пікірінше, еңбек нарығындағы сұранысқа ие мамандықтың бірі. Барлық сала автоматтандырылған жүйеге өтті дегенмен, өнеркәсіп саласында дизайнердің шығармашылығы маңызды. Әсіресе, жаңа гаджеттер шығаруда, тұрмыстық және  өнеркәсіп жабдықтары, көлік құрастыру барысында дизайнер көмегі ауадай қажет.
Тренер мен коуч. Әлем бойынша сауалнамаға қатысқан компания жетекшілерінің 65 проценті өзі басқаратын мекемеде қызметкерлерін қайта даярлауға инвестиция салуға қызығушылық танытқан. Сұранысқа сай жаңа мамандықты игеру үшін ескі мамандық иелері тренерлер мен коучтардың курстарына қатысуға ниетті.
Мұғалімдер. Оқу орындарының онлайн білім беруге көшуіне байланысты мұғалім мамандығы өзгеріске ұшырауы бек мүмкін. Себебі, жаңа заман мұғаліміне жаңа технологияны меңгеруі де талап етілуде. Көптеген мектептер, әлемдегі жоғары оқу орындары студенттерге жеке-жеке білім алу бағдарламасын ұсынуда. Алдағы уақытта бұл білім саласында қалыпты жағдайға айналмақ.
Жоғары санатты менеджер. Бизнесте сұранысқа ие мамандық. Бұл санаттағы менеджерлер ірі компанияларды экономикалық өзгерістер кезінде  дағдарыстан сақтап қалуда, жаңа технологиямен жабдықтауға шешім қабылдау, қызметкерлерді жаңа мамандыққа бейімдеу мәселесін шешуге қабілетті болуы керек.
Сарапшылар. Давос экономикалық форумында баяндама жасаған экономистердің пікірінше, 2020 жылы өнеркәсіп саласының стратегиялық дамуы үшін сарапшылардың талдауы маңызды. Сауалнамаға қатысқан ірі компания басшылары қазірден аналитикалық зерттеу қорытындысына зәру екенін білдірген. Алдағы уақытта әлемде бизнестің дамуы аналитикалық есепке байланысты деген пікір бар.
Бухгалтер мен аудитор.  Қаржы ісін жүргізу қай кезде де маңызды. Бүгінде елімізде бұл екі түрлі мамандық. Ал, халықаралық тәжірибе бойынша аудитор кәсібилігі жоғары бухгалтер деп саналады екен. Қалай болғанда да, екі мамандық та 2020 жылдың сұраныстағы мамандығы тізіміне енген.
Әлемдік жағдайды айта келіп, еліміздегі сұранысқа ие мамандықтар қандай дегенге  келсек, 2020-2021 оқу жылына ең көп грант бөлінген мамандықтар мынадай: Алдағы оқу жылына ең көп грант инженерлік мамандықтарға бөлінген. Оның ішінде құрылыс мамандықтары үшін – 2500 грант, электротехника және энергетика мамандықтарына – 1800, тау-кен өндірісі мамандығына 1702 грант бөлінген. Ең көп грант бөлінген мамандықтар арасында  екінші орында педагогика мамандығы. «Мектепке дейінгі оқыту және тәрбиелеу» мамандығына 789 грант, шет тілдері мұғалімдері мамандығына 760 грант, химия –740, физика – 730, биология –730 грант. Сондай-ақ 4088 грант жаратылыстану, математика, статистика мамандықтарына бөлінсе, 3815 грант ақпараттық-коммуникациялық технологиялар мамандығына, 2700 грант денсаулық саласы мамандығына, 1565 грант  ауыл шаруашылығы мамандықтарына, 979 грант іскерлік, басқару, заңгерлік мамандықтарына бөлінген.
Ал, сіз қандай мамандық таңдадыңыз, талапкер?  Сынып сағатында оқушылар жаңа кәсіп түрлеріне қызығушылық танытты.

]]>
Дәрігерлер және медицина қызметкерлері. Сарапшылар атап айтқан мамандықтың бірі – денсаулық саласының қызметкерлері. Пандемия кезінде ақ халаттылардың еңбегі еленіп ел алғысына бөленді. Демек, олардың қай кезде де жұмыссыз қалуы мүмкін еместігі дәлелденді. Медицина саласында инфекционистер, фтизиатрлар, онколог-хиругтар, косметолог-дәрігерлер, гинеколог, эндокринолог мамандары жоғары сұраныста екен.
Сауда менеджері. Бұл да сұраныстағы мамандықтың бірі. Неге десеңіз, бүгінде онлайн сауданың қызған заманы. Бүгінде Қытайда телефон арқылы сауда жасау нарықтың 25 процентін қамтып үлгерген. Ал «Amazon» сайтының бір апталық тауар айналымы бірнеше миллион долларға жеткен. Бұл сәтте сауда менеджері компанияның ұсыныстарын миллиондаған тұтынушығы тез әрі сапалы жеткізуді меңгеруі тиіс. Сауда менеджері онлайн сауданы жүргізу әрі жарнама жасау шеберлігін де меңгеруі тиіс.
Креативті дизайнер. Давос форумында баяндама жасаған сарапшылар пікірінше, еңбек нарығындағы сұранысқа ие мамандықтың бірі. Барлық сала автоматтандырылған жүйеге өтті дегенмен, өнеркәсіп саласында дизайнердің шығармашылығы маңызды. Әсіресе, жаңа гаджеттер шығаруда, тұрмыстық және  өнеркәсіп жабдықтары, көлік құрастыру барысында дизайнер көмегі ауадай қажет.
Тренер мен коуч. Әлем бойынша сауалнамаға қатысқан компания жетекшілерінің 65 проценті өзі басқаратын мекемеде қызметкерлерін қайта даярлауға инвестиция салуға қызығушылық танытқан. Сұранысқа сай жаңа мамандықты игеру үшін ескі мамандық иелері тренерлер мен коучтардың курстарына қатысуға ниетті.
Мұғалімдер. Оқу орындарының онлайн білім беруге көшуіне байланысты мұғалім мамандығы өзгеріске ұшырауы бек мүмкін. Себебі, жаңа заман мұғаліміне жаңа технологияны меңгеруі де талап етілуде. Көптеген мектептер, әлемдегі жоғары оқу орындары студенттерге жеке-жеке білім алу бағдарламасын ұсынуда. Алдағы уақытта бұл білім саласында қалыпты жағдайға айналмақ.
Жоғары санатты менеджер. Бизнесте сұранысқа ие мамандық. Бұл санаттағы менеджерлер ірі компанияларды экономикалық өзгерістер кезінде  дағдарыстан сақтап қалуда, жаңа технологиямен жабдықтауға шешім қабылдау, қызметкерлерді жаңа мамандыққа бейімдеу мәселесін шешуге қабілетті болуы керек.
Сарапшылар. Давос экономикалық форумында баяндама жасаған экономистердің пікірінше, 2020 жылы өнеркәсіп саласының стратегиялық дамуы үшін сарапшылардың талдауы маңызды. Сауалнамаға қатысқан ірі компания басшылары қазірден аналитикалық зерттеу қорытындысына зәру екенін білдірген. Алдағы уақытта әлемде бизнестің дамуы аналитикалық есепке байланысты деген пікір бар.
Бухгалтер мен аудитор.  Қаржы ісін жүргізу қай кезде де маңызды. Бүгінде елімізде бұл екі түрлі мамандық. Ал, халықаралық тәжірибе бойынша аудитор кәсібилігі жоғары бухгалтер деп саналады екен. Қалай болғанда да, екі мамандық та 2020 жылдың сұраныстағы мамандығы тізіміне енген.
Әлемдік жағдайды айта келіп, еліміздегі сұранысқа ие мамандықтар қандай дегенге  келсек, 2020-2021 оқу жылына ең көп грант бөлінген мамандықтар мынадай: Алдағы оқу жылына ең көп грант инженерлік мамандықтарға бөлінген. Оның ішінде құрылыс мамандықтары үшін – 2500 грант, электротехника және энергетика мамандықтарына – 1800, тау-кен өндірісі мамандығына 1702 грант бөлінген. Ең көп грант бөлінген мамандықтар арасында  екінші орында педагогика мамандығы. «Мектепке дейінгі оқыту және тәрбиелеу» мамандығына 789 грант, шет тілдері мұғалімдері мамандығына 760 грант, химия –740, физика – 730, биология –730 грант. Сондай-ақ 4088 грант жаратылыстану, математика, статистика мамандықтарына бөлінсе, 3815 грант ақпараттық-коммуникациялық технологиялар мамандығына, 2700 грант денсаулық саласы мамандығына, 1565 грант  ауыл шаруашылығы мамандықтарына, 979 грант іскерлік, басқару, заңгерлік мамандықтарына бөлінген.
Ал, сіз қандай мамандық таңдадыңыз, талапкер?  Сынып сағатында оқушылар жаңа кәсіп түрлеріне қызығушылық танытты.

]]>
admin Tue, 17 Dec 2024 18:32:24 +0600
Мектепте жыл бойына 9- 11 сынып оқушыларының ата-аналарына мамандық таңдау бойынша ақпараттар беріліп отырады. http://4-merki.mektebi.kz/main/2028-mektepte-zhyl-bojyna-9-11-synyp-oushylaryny-ata-analaryna-mamandy-tadau-bojynsha-aparattar-berlp-otyrady.html http://4-merki.mektebi.kz/main/2028-mektepte-zhyl-bojyna-9-11-synyp-oushylaryny-ata-analaryna-mamandy-tadau-bojynsha-aparattar-berlp-otyrady.html  Балаңызға өз мамандығын тиімді таңдауға және мансапты жоспарлауға, алға жылжу үшін қандай қадамдар жасау керектігін шеше алуына көмектесу үшін көптеген психологиялық әдістер бар. 
1-қадам. Мамандықты таңдауда балаңыздың ерекшеліктерін зерттеңіз. Балаңыздың мүддесін, симпатия мен антипатиялары туралы көбірек білу қажет. Олардың қызығушылықтары қандай? Ол мектепте немесе бос уақытта не істеуді ұнатады? Мысалы, музыка, өнер, тарих немесе компьютерлік, спорттық ойындар немесе үй шаруасымен айналысу.
 Олардың дағдылары қандай? Олар қандай мектепте білім алды. Бос уақытта шығармашылықпен айналысып, оның жобасын жасай алуға дағдылана алуға икемі болды ма? Олардың жеке қасиеттері қандай? Адам ретінде олар қандай? Мысалы, олардың бойында мынандай жақсы қасиеттер болуы мүмкін. Өз уақытын басқару және өз уақытында орындау. Басқа адамдармен жұмыс істей білу. Пікірталасқа қатысып, басқа адамдардың пікірін тыңдау.
 Осындай мәселенің барлығы да мамандық таңдауда балаңыздың икемділігін білуге көмектеседі. Жалпы балаңыз туралы ақпарат көбірек білу, оның мамандықты дұрыс таңдауының шешуші факторы.
2-қадам. Мамандықтар картасын балаңызбен бірге отырып талдаңыз.
Еңбек әлемі үнемі өзгеріп отырады. Оларға өз мамандығын жоспарлауға көмектесу үшін, олар қазір қандай жұмыс орындары бар және болашақта қайсысы сұранысқа ие болуы мүмкін туралы көбірек білулері керек. Шабыт алу үшін, олар түрлі кәсіптегі адамдардың бейнелері мен тақырыптық зерттеулерін ұсынатын веб-сайттарға қарап шыға алады.
Балаңызбен олардың қызығушылығы туралы сөйлесіңіз. Балаңыздың мектептегі сүйікті пәнін сұраңыз. Балаңыздың хоббиі мен сыныптан тыс сабақтарын талқылаңыз. Осы талқылау кезінде сіздің балаңыз қызығушылық танытатын нәрселерді тыңдаңыз және оны қолдаңыз. Баламен оның қызығушылығы туралы сөйлесіңіз. Балаңыздың мектептегі сүйікті пән туралы айтуын сұраңыз.
Өз таңдауыңызды талап етпеңіз және баланың өзіне не істеу керектігін шешіңіз. Қазір қандай мамандықтар қажет екенін түсіндіру керек. Тест нәтижелері немесе журналда берілетін сауалнамалар баллы бойынша емес, баланы қызықтыратын мамандықтарды ұсыну қажет. Әр түрлі мамандықтар туралы барынша ақпарат беру. Диплом үшін оқуға мәжбүрлемеу керек. Өзін-өзі анықтауға бірнеше жыл жұмсау керек, содан кейін мамандық табуы да мүмкін.Мамандықты балаңызбен бірге отырып зерттеу , баланың мамандықты дұрыс таңдауына ықпал етеді.
3-қадам. Мансапты жоспарлау.
Қызықты мамандықты тапқаннан кейін, балаңызға келесі сұраққа жауап беруді ұсыныңыз: Таңдаған жоғары оқу орны маған нақты не береді? Мен бұл мамандықтың мансабын қалай елестете аламын? Бұл мамандықты бітіргеннен кейін қандай біліктіліктерге ие боламын? Осындай сұрақтарды талдаған бала өзінің мамандығының болашағы туралы вербализация жасай алады. Өзі таңдаған мамандығының қыр-сырына үйренеді. Мамандығынан рахат алатын адамдар саны көбейіп, қоғам алға жылжиды.
Есіңізде болсын, көптеген жұмыс орындары осы күндері белгілі бір біліктілікті талап етеді. Сол себепті өзінің мамандығы шеңберінде үнемі білім жетілдіріп отыру керектігі түсіндірілді.

]]>
 Балаңызға өз мамандығын тиімді таңдауға және мансапты жоспарлауға, алға жылжу үшін қандай қадамдар жасау керектігін шеше алуына көмектесу үшін көптеген психологиялық әдістер бар. 
1-қадам. Мамандықты таңдауда балаңыздың ерекшеліктерін зерттеңіз. Балаңыздың мүддесін, симпатия мен антипатиялары туралы көбірек білу қажет. Олардың қызығушылықтары қандай? Ол мектепте немесе бос уақытта не істеуді ұнатады? Мысалы, музыка, өнер, тарих немесе компьютерлік, спорттық ойындар немесе үй шаруасымен айналысу.
 Олардың дағдылары қандай? Олар қандай мектепте білім алды. Бос уақытта шығармашылықпен айналысып, оның жобасын жасай алуға дағдылана алуға икемі болды ма? Олардың жеке қасиеттері қандай? Адам ретінде олар қандай? Мысалы, олардың бойында мынандай жақсы қасиеттер болуы мүмкін. Өз уақытын басқару және өз уақытында орындау. Басқа адамдармен жұмыс істей білу. Пікірталасқа қатысып, басқа адамдардың пікірін тыңдау.
 Осындай мәселенің барлығы да мамандық таңдауда балаңыздың икемділігін білуге көмектеседі. Жалпы балаңыз туралы ақпарат көбірек білу, оның мамандықты дұрыс таңдауының шешуші факторы.
2-қадам. Мамандықтар картасын балаңызбен бірге отырып талдаңыз.
Еңбек әлемі үнемі өзгеріп отырады. Оларға өз мамандығын жоспарлауға көмектесу үшін, олар қазір қандай жұмыс орындары бар және болашақта қайсысы сұранысқа ие болуы мүмкін туралы көбірек білулері керек. Шабыт алу үшін, олар түрлі кәсіптегі адамдардың бейнелері мен тақырыптық зерттеулерін ұсынатын веб-сайттарға қарап шыға алады.
Балаңызбен олардың қызығушылығы туралы сөйлесіңіз. Балаңыздың мектептегі сүйікті пәнін сұраңыз. Балаңыздың хоббиі мен сыныптан тыс сабақтарын талқылаңыз. Осы талқылау кезінде сіздің балаңыз қызығушылық танытатын нәрселерді тыңдаңыз және оны қолдаңыз. Баламен оның қызығушылығы туралы сөйлесіңіз. Балаңыздың мектептегі сүйікті пән туралы айтуын сұраңыз.
Өз таңдауыңызды талап етпеңіз және баланың өзіне не істеу керектігін шешіңіз. Қазір қандай мамандықтар қажет екенін түсіндіру керек. Тест нәтижелері немесе журналда берілетін сауалнамалар баллы бойынша емес, баланы қызықтыратын мамандықтарды ұсыну қажет. Әр түрлі мамандықтар туралы барынша ақпарат беру. Диплом үшін оқуға мәжбүрлемеу керек. Өзін-өзі анықтауға бірнеше жыл жұмсау керек, содан кейін мамандық табуы да мүмкін.Мамандықты балаңызбен бірге отырып зерттеу , баланың мамандықты дұрыс таңдауына ықпал етеді.
3-қадам. Мансапты жоспарлау.
Қызықты мамандықты тапқаннан кейін, балаңызға келесі сұраққа жауап беруді ұсыныңыз: Таңдаған жоғары оқу орны маған нақты не береді? Мен бұл мамандықтың мансабын қалай елестете аламын? Бұл мамандықты бітіргеннен кейін қандай біліктіліктерге ие боламын? Осындай сұрақтарды талдаған бала өзінің мамандығының болашағы туралы вербализация жасай алады. Өзі таңдаған мамандығының қыр-сырына үйренеді. Мамандығынан рахат алатын адамдар саны көбейіп, қоғам алға жылжиды.
Есіңізде болсын, көптеген жұмыс орындары осы күндері белгілі бір біліктілікті талап етеді. Сол себепті өзінің мамандығы шеңберінде үнемі білім жетілдіріп отыру керектігі түсіндірілді.

]]>
admin Fri, 13 Dec 2024 18:53:53 +0600
 “Ұлттық валютамыздың шығу тарихы” тақырыбы http://4-merki.mektebi.kz/main/1883-ltty-valjutamyzdy-shyu-tarihy-tayryby.html http://4-merki.mektebi.kz/main/1883-ltty-valjutamyzdy-shyu-tarihy-tayryby.html



]]>




]]>
admin Mon, 18 Nov 2024 15:44:37 +0600
2024 жылы қыркүйек айының 07-12.10 аралығында 7 сынып оқушыларынан сұрақнама алынды. http://4-merki.mektebi.kz/main/1890-2024-zhyly-yrkjek-ajyny-07-1210-aralyynda-7-synyp-oushylarynan-sranama-alyndy.html http://4-merki.mektebi.kz/main/1890-2024-zhyly-yrkjek-ajyny-07-1210-aralyynda-7-synyp-oushylarynan-sranama-alyndy.html Мақсаты: оқушылардың болашақ мамандық таңдау бойынша пікірлері,қызығатын пәндері,білімнің қай саласын таңдайтыны,таңдаған  мамандығы бойынша бейінді пәнін дұрыс таңдау жасай алды ма?Осы сұрақтарға жауап берді.
Мамандықты оқушылар дұрыс таңдау жасаған,сол мамандық бойынша  білім салалары бойынша түсіндірме жұмысы жүргізілді.
Жаратылыстану ғылымдары –табиғат пен оның заңдылықтарын зерттейтін ғылымдар.;
Мысалы: ;математика,физика,химия,биология,география .
Гуманитарлық ғылымдар – адам, оның санасы,мәдениеті мен қоғамы туралығылымдар;
Мысалы: трих,филология,әдебиет,өнертану.
Әлеуметтік ғылымдар – қоғам мен әлеуметтік қарым-қатынастарды зерттейтін ғылымдар;
Мысалы;әлеуметтану,ғылымтану,саясаттану,эконономика.
Техникалық ғылымдар – техникалық құрылғылар,жүйелер мен технологияларды зерттейтін және дамытатын салалар;
Мысалдары: инженерия, компьтерлік ғылымдар,роботтотехника.
Медициналық ғылымдар – адам денсаулығын,ауруларын,оларды емдеу жолдарын зерттейтін ғылымдар;
Мысалдары: медицина,фармация,ветеринария.
Педагогикалық ғылымдар – білім беру процесін оқыту әдістемелерін зерттейтін ғылымдар;
Экономикалық ғылымдар – экономика және оның прцестерін зерттейтін ғылымдар. Экономика саласы қоғамның шектеулі ресурстарын тиімді пайдалану,өндіріс,тарату,айырбас және тұтыну.Эконмика саласының мақсаты:адамдардың материалдық және қаржылық қажеттіктерін қанағаттандыру жолдарын зерттеп,оларды оңтайландыру.
Сұрақнама нәтижесін зерттеп,оқушыларды білім саласындағы ғылымдар және сол салалар бойынша таңдау жасау ,болашақ мамандығы бойынша бейінді пәнін дұрыс таңдау бойынша ауқымды түсіндірме жұмысы жүргізілді.

Нәтижесі: оқушылардан алынған сұрақнам қызығушылықтарын,қабілеттерін және болашақ мамандығын таңдауға  деген көзқарастарын айқындауға көмектесті.

]]>
Мақсаты: оқушылардың болашақ мамандық таңдау бойынша пікірлері,қызығатын пәндері,білімнің қай саласын таңдайтыны,таңдаған  мамандығы бойынша бейінді пәнін дұрыс таңдау жасай алды ма?Осы сұрақтарға жауап берді.
Мамандықты оқушылар дұрыс таңдау жасаған,сол мамандық бойынша  білім салалары бойынша түсіндірме жұмысы жүргізілді.
Жаратылыстану ғылымдары –табиғат пен оның заңдылықтарын зерттейтін ғылымдар.;
Мысалы: ;математика,физика,химия,биология,география .
Гуманитарлық ғылымдар – адам, оның санасы,мәдениеті мен қоғамы туралығылымдар;
Мысалы: трих,филология,әдебиет,өнертану.
Әлеуметтік ғылымдар – қоғам мен әлеуметтік қарым-қатынастарды зерттейтін ғылымдар;
Мысалы;әлеуметтану,ғылымтану,саясаттану,эконономика.
Техникалық ғылымдар – техникалық құрылғылар,жүйелер мен технологияларды зерттейтін және дамытатын салалар;
Мысалдары: инженерия, компьтерлік ғылымдар,роботтотехника.
Медициналық ғылымдар – адам денсаулығын,ауруларын,оларды емдеу жолдарын зерттейтін ғылымдар;
Мысалдары: медицина,фармация,ветеринария.
Педагогикалық ғылымдар – білім беру процесін оқыту әдістемелерін зерттейтін ғылымдар;
Экономикалық ғылымдар – экономика және оның прцестерін зерттейтін ғылымдар. Экономика саласы қоғамның шектеулі ресурстарын тиімді пайдалану,өндіріс,тарату,айырбас және тұтыну.Эконмика саласының мақсаты:адамдардың материалдық және қаржылық қажеттіктерін қанағаттандыру жолдарын зерттеп,оларды оңтайландыру.
Сұрақнама нәтижесін зерттеп,оқушыларды білім саласындағы ғылымдар және сол салалар бойынша таңдау жасау ,болашақ мамандығы бойынша бейінді пәнін дұрыс таңдау бойынша ауқымды түсіндірме жұмысы жүргізілді.

Нәтижесі: оқушылардан алынған сұрақнам қызығушылықтарын,қабілеттерін және болашақ мамандығын таңдауға  деген көзқарастарын айқындауға көмектесті.

]]>
admin Thu, 07 Nov 2024 17:25:10 +0600